En sommerferie med afslapning

Afslapning

Sommerferien med masser af afslapning, er godt i gang, det er så vidunderligt. Det er ikke kun havearbejde, masser af opladning den indeholder. Jeg har været i selskab med børnebørnene, både i sommerhus og enkeltdage, formiddagsudflugter etc.

Hjemmefra

Jeg var i sommerhus fra lørdag den 12/8 til onsdag den 16/8. Det var sammen med yngstedatter, svigersøn, børnebørnene Otto og Frida, deres Bedstemor og hendes ven. Det blev til masser af leg omkring sommerhuset, hvor vi blandt andet fandt i frø. Den blev nærstuderet. Der var mange andre insekter, og en del egern i trækronerne, der også blev talt om. Leg i sandkassen, og forståelsen af sandet skulle blive i sandkassen, og der skulle være lynet ned, når de fik lov at hoppe i trampolin.

Traveture omkring sommerhuset

En af traveturene gik forbi det lokale vandværk. Her skulle både Frida og Otto prøve at drikke det friske vand. Vand der står op som et springvand, og ikke ned som i en vandhane. Det var en hyggelig stund.

Strandtur

En tur til stranden. Det var en meget blæsende og kølig dag, heldigvis havde jeg gummistøvler på, så jeg var i vandkanten med både Frida og Otto, bølgerne gik så højt at vandet gik ned i gummistøvlerne, kunne hører det var en sjov oplevelse, desværre fik jeg ikke billeder etc. da det var mig der havde dem i hånden, men har lånt af datteren. Det tog lang tid at få sålerne i gummistøvlerne tørre, da vi “glemte” at tage dem op 🙂

Tur til Løgstør

Det blev også en tur til Løgstør, ned omkring lystbådehavnen og over til muslingestranden, vi gik dog på broen, da vandet drager små størrelser på 15 mdr. , og 2 år + 9 mdr. Yngste i klapvognen, og ældste gik med Bedstemor i hånden. Heldigvis var der en legeplads, desværre fik jeg ikke lige taget billeder der, nå men skidt pyt. Jeg har nogle dejlige minder på nethinden.

Hjemme  igen og afslapning er høj prioritet

Da vi landede hjemme, måtte jeg lige have et par dage selv, hvor der bare ikke skete noget overhovedet, andet end læse og sove.

Lørdag formiddag, en regnvejrsdag, besøgte vi legepladsen til den børnehave hvor Otto skal begynde den 1. november. Her i Holstebro begynder de først, den måned hvor de fylder 3 år. Vi nød legepladsen og havde taget formiddags snack med, som vi nød, trods regn. Herefter kørte vi ned på biblioteket, da yngstedatteren ville printe en samtalebog med billeder til dagplejen, så Otto´s dagplejemor vidste hvad der var sket. Har lånt lidt billeder fra datteren, da de havde været dernede dagen før. Jeg havde nok med at holde styr på 2 meget interesserede børnebørn, de ville jo se på hver deres, eller foretage sig det samme, og helst samtidig 🙂

Sidste uge godt i gang med masser af afslapning og to do……

Nu skriver tirsdag, og der er kun 5 dage plus dagen i dag tilbage til hverdagen. Jeg vælger masser af afslapning, langsomme morgenstunde i nattøj, får nydt stilhed og roen. Samtidig bliver der tænkt tanker omkring  nogle ændringer, justeringer af rutinen, når hverdagen skydes i gang. Både så min mave og jeg selv ikke rammer stressniveauet kort efter start. Tænk sig, det er først i går mandag, min mave fik et rimeligt leje igen. Den er ikke rask, nu viser den et leje der ikke trætter/dræner for energi, som det har været side, husker ikke hvornår?

Hjælpen kommer

I morgen får jeg hjælp til at flytte mit arbejde fra i går. Samtidig loves vi godt vejr. Det glæder jeg mig til. Vi har besluttet det hele flyttes i poser, fukssvansen skal i gang igen, det er godt til mine mormor arme 🙂

Ønsker herfra en dejlig tirsdag.

4 Comments

• Pigen fra landet 26. august 2017 at 08:41

Det lyder bestemt som nogle dejlige oplevelser, og billederne fortæller det samme. En muslingestrand, det må jeg lige google og få mere at vide om, selvom jeg nok allerede har gættet, hvad det er 🙂
    De bedste ferier, er dem (hvis du spørger mig) hvor man kan blande oplevelser og det nødvendige arbejde, som man lyster.
    Godt din mave har det bedre.

• Abildjyden 27. august 2017 at 07:48

Løgstør er muslinge by iflg. Visitvesthimmerland. Og nede ved strandbredden ved det “gamle” museum er strandbredden fyldt op med de hvide flade muslinger. Derfor kalder vi det muslinge stranden.
      Det er en fornøjelse maven er kommet i ro. Håber det kan holde ved 😀

• Celena 2. september 2017 at 12:38

Your holidays look so relaxing and enjoyable! So glad for you! Beautiful pictures 🙂 xox

• Abildjyden 10. september 2017 at 08:31

Det var en vidunderlig ferie – Jeg har nydt hvert øjeblik. Tak.