Ferien i ferien

Torsdag landede jeg herhjemme i DK. Har været en uge på Kreta, hvor vejret har været det smukkeste solskin og dejlig varme.

Jeg var på rejse med mine yngste piger, 3. generationer. Yngste barnebarnet Frida klarede det så godt, hun lod sig ikke påvirke af, der lige var en flyvetur på 2577 km. med en cirka hastighed på godt 800 km/t, og hjemturen var præget af “vejbump”, eller afvige manøvre. Flyet var fyldt op med mange små børn, før skolealderen, det var super hyggeligt og lærerigt.

På selve destinationen Blue Marine Resort & Spa Agios Nikolaos nød vi alle dagene uden undtagelse. Lysten til de større udflugter etc. var ikke tilstede, det at flakke rundt med barnevogn og manglende autostol etc. det havde vi ikke behov for, derfor hyggede vi os på hotellet.

Vi fik et dejligt hotelværelse med stor altan, hvor der både var skygge og sol indtil kl. 15.00, rutinerne blev hurtigt fastlagte, Frida vågnede første gang ca. kl. 5.00 og anden gang kl. lidt i 7.00, og der gik vi så i spisesalen for morgenkaffe, altså ca. kl. 7.30, og allerede en time senere var jeg klar på solbriksen, hvor Frida og yngstepigen hyggede på altanen. Parasollerne var ikke de bedste på stedet, derfor var Frida ikke med nede ved poolen andet en enkelt gang, da var vinden desværre lidt voldsom, ikke for vi voksne, da var den skøn, men for Frida, hun forstod ikke hvad det var, og benyttede samme lukke af for vejret teknik, som når hun bliver dykket til babysvømning, eller er under bruseren, det går jo ikke. Så både vinden og den manglende mulighed for at skabe skygge gjorde, det kun var mig der var ved poolen om formiddagen. Hvor yngstepigen så fik stunden fra ca. kl. 15.00 Heldigvis var det muligt med både sol og skygge på altanen, så yngstepigen har også fået bikini striber 🙂

Frokosten blev omkring kl. 12.45 – og aftensmaden omkring kl. 19.00, så Frida kunne få en god nattesøvn, som hun jo er så god til. Ja, de fleste nætter sov hun fra kl. 20.00 – 20.30 til kl. 5.00, dog med lidt snakken i søvne og sparken dynen af :-).

Rutiner er nu bedst når sådan en lille størrelse er med på ferie, så var det heldig hun lige valgte at tage med yngstepigen og mig, for vi elsker rutiner, selv når vi er på ferie. Havde det bare været vi 2 voksne, så havde vi ligget lidt tættere ved poolbaren, og nærmest ikke forladt vore solsenge andet end for at spise, hente drikkevarer, skylle os under bruseren/i poolen og ja, så videre til værelset for at sove 🙂 – Måske med et par længere traveture om aftenen.

Da vi landede herhjemme var der det bedste sommervejr efterfulgt af en dejlig tropenat. Desværre bor vi i Vestdanmark, for allerede ved 11. tiden fredag blev det gråt, køligt og blæsende, pludselig skulle de langærmet findes frem. Sad jeg stille frøs jeg mine fødder, vinden var kold. Længslen efter mere sommer var der prompte. Jeg er svær at mætte 🙂

For mig har det været en fantastisk ferie, varmen, solen har været en fornøjelse, og være i selskab med mine yngste piger var et ekstra plus. Dog forstår jeg godt de savnede deres drenge, og med det kæmpe knus jeg fik af Otto fredag, da jeg var forbi, så var jeg solgt, og forstod deres længsel. Han kan smelte et hvert hjerte.

Jeg er klar til at rejse til varmen igen, så snart der lige er penge nok på feriekontoen 🙂

10 Comments

• Lene 27. august 2016 at 21:48

Velkommen hjem, og dejligt at I fik nydt hinanden og solen

• Abildjyden 4. september 2016 at 08:30

Tusind tak Lene. Det var en ferie vi kunne lide, og trængte til.

• Pigen fra landet 28. august 2016 at 10:16

Velkommen hjem 🙂 Rutiner er nødvendige med mindre børn, og hvis man som voksen også har det bedst sådan, så passer det jo rigtigt fint sammen. Vigtigst er jo at du/I syntes I har haft en dejlig ferie. Her på øen kan vi i hvert fald ikke klage over sommervejret. Det skulle da lige være, at det er FOR varmt. Temperaturer på 18-22° passer mig bedst.

• Abildjyden 4. september 2016 at 08:32

Tusind tak Pia.
      Jeg kunne godt bruge flere dage med sol og varme, savner det så meget allerede 😉

• Mette 29. august 2016 at 08:49

Lyder som en helt fantastisk ferie og sikke nogle skønne skønne billeder:o)

• Abildjyden 4. september 2016 at 08:33

Tak Mette, det var ikke det store jeg fotograferede, men det vi/jeg fik er vi glade for.

• Celena 29. august 2016 at 14:01

Welcome home! What a lovely trip!

• Abildjyden 4. september 2016 at 08:34

Mange tak Celena. Det var lige som vi gerne vil – altså afslapning, sol og varme 🙂

• Catarina 6. september 2016 at 18:49

Et forsinket velkommen hjem fra hvad der lyder til at været en helt igennem fantastisk ferie, men masser af afslapning, sol og varme. 🙂 Og hvor er det bare nogle dejlige sommerlige billeder du har med hjem. Rutiner er bare det bedste, både for voksne og for børn, uanset alder 😀
    Jeg kan godt forstå at du savnede sol og sommer da du kom hjem og heldigvis har vi da været noget at sommer i de seneste dage 🙂

• Abildjyden 7. september 2016 at 06:42

Tusind tak kære Catarina. Det var lige præcis en uge der passede os 3 tøzer fantastisk. Total afslapning trods alderen på yngste kun var 3. mdr.
      Ja, det er med at nyde solen og det lune vejr når den byder sig. 🙂