Det var første gang jeg oplevede det, altså da vi/jeg lander i Billund, og er på vej ud og afhente bagage, tikker en sms ind fra Lufthansa.

Unforturnately 1 piece/s of your baggage could not be transported. Pls. contact the Baggage Tracing office at your destination. Apologies for any inconvenience.

Jeg var godt klar over håndtaget var defekt, om det er årsagen? – Yngste og jeg indleverede 2 meget tunge kufferter, min på omkring 19 kg. De blev indleveret lige efter hinanden. Min blev “glemt”, yngste´s kuffert kom med.

Vi landede i DK kl. 10.10 – eller det var der jeg modtog min sms, skulle jo lige have tændt mobilen, lytter jo til det der bliver sagt, når der er lys i spænd sikkerhedsselen, skal al elektronik være sluttet, når lyset forsvinder, og vi er i luften må vi have mobil/tablet tændt i flytilstand. Kl. 21.00 ringede det på døren, og en dame stod med min kuffert, det lignede en privatperson, da jeg så en privatbil med en passager, måtte jeg få min nysgerrighed stillet. Det er en familie der havde denne tjans at bringe bagage rundt, der var blevet forsinket.

Det var første gang jeg oplevede det. Ved godt vores mellemlanding var på kun 70 minutter, men yngstes kuffert kom jo med, og min var registreret som HOT præcis som yngstes. Nå men skidt pyt, kufferten kom hjem, og det samme aften.

Har du haft en lignende oplevelse?

 

8 Comments

  • Madame 13. juni 2014 at 07:39

    Pyha, det var vel nok godt, du fik din kuffert! Nej, jeg har ikke været ude for det, men mine venner har været udsat for, at deres bagage ikke nåede frem til feriestedet, og de måtte ud og købe en masse tøj m.m. til at bruge på ferien.

    Reply
    • Karin Abildhauge 13. juni 2014 at 09:27

      Ja jeg var meget heldig. Frygtede det værste efter alle de historier jeg har hørt.
      Jeg ved ikke hvem der skal have tumbs up for den gode service, Lufthansa eller Billund Lufthavn. Derfor har jeg ikke valgt at give stjerner, udover mit indlæg her. Selvfølgelig er det negativt at opleve kufferten ikke var med, men med denne gode service, løfter det oplevelsen.

      Reply
  • Pia Charlotte Schultz 13. juni 2014 at 08:15

    Ja, jeg har i de sidste 10 år været udsat for det 2 gange, ene gang var bagagebåndet istykker i Kastrup – anden gang røg kufferten til Island istedetfor Nice.

    Begge gange er der blevet ringet og leveret til døren, det er praksis sku jeg tro.

    Iøvrigt dengang med bagagebåndet det var virkelig uheldigt ikke for mig, men for de mange andre, jeg havde kun snavsetøj i kufferten – men der var vel 100 der skulle til Nice og konference for Tupperware og de stod der uden nogenting overhovedet, andet end deres plastbøtter som de måske havde haft lidt mundgodt med i.

    Jeg fik min kuffert om søndagen, fløj fredag – jeg hørte Tupperware folket de skulle hjem søndag, så de har nok fået det samme dag som de skulle flyve hjem.

    Reply
    • Karin Abildhauge 13. juni 2014 at 09:33

      De 2 gange er jo ikke mange taget i betragtning af hvor ofte du er på farten Pia.

      Mht. ventetiden på kufferten, så har jeg været heldig. Det var Grundlovsdag den følgende dag, og jeg frygtede kufferten først ville komme fredag. Det var meget snavsetøj, men toilettasken med indhold er svært at undvære for mig, der er et par ting der ikke kan gå med håndbagage, og jeg havde ikke ekstra herhjemme. Men jeg kunne jo bare have fyldt i mindre flaske, så det var jo min egen skyld.

      Jeg tænker også på det er første gang, så skidt pyt. Det kan jeg leve med, hvor i mod Tupperware folket du fortæller om har haft behov for en eller anden form for kompensation for ikke at få bagagen.

      Reply
  • Tina - omme I London 14. juni 2014 at 10:46

    Sikken en service. Det er mange aar siden min bagage har rejst paa en anden flyver, men saadan en service har jeg I hvert fald ikke faaet, Naar det er sket.

    Reply
    • abildjyden 15. juni 2014 at 06:16

      Jeg nåede jo nærmest ikke at savne den før kufferten kom hjem. Så frygten der stod som printet i neon, grundet alt for mange historier fra Kontant og andre programmer er gjort til skamme hos mig. Tænker måske vil de bare brokke.
      Nej ved godt flertallet er korrekt. Og nyder jeg kunne fortælle en positiv historie trods alt.

      Reply
  • Catarina 15. juni 2014 at 11:58

    Aii, hvor godt at den kom og så så hurtigt. 🙂
    Jeg tror ikke det har så meget med at man indlevere dem samtidig, men mere det at de derefter kommer ud i sorteringen og derude kan det gå galt.

    Reply
    • abildjyden 16. juni 2014 at 06:21

      Det var skønt der ikke var længere ventetid.
      Ja, det er helt sikkert under sorteringen, og ikke i Frankfurt men allerede i Bukarest.
      Flyet var et af de større rutefly, da et selskab pensionister fra både Canada og USA. De har været på rundrejse i Øst Europa. Det par jeg talte med, havde 9 timer i Frankfurt, før de skulle videre.

      Reply

Jeg vil nyde din kommentar, tusind tak. Jeg svarer også på kommentarer til gamle indlæg. Din kommentar vil skabe liv og glæde.